Ekonomi

Volkswagen, Çin için uygun fiyatlı elektrikli araç mimarisi geliştirmek üzere Xpeng’e katıldı

Volkswagen AG, Çinli otomobil üreticisi Xpeng (NYSE:XPEV) ile işbirliği yaparak, şirketin en büyük pazarı olan Çin’de elektrikli araçları (EV) daha uygun fiyatlı hale getirmeyi amaçlayan yeni bir araç mimarisi geliştirdiğini duyurdu. Almanya merkezli otomobil üreticisi Çarşamba günü yaptığı açıklamada, bu yeni Çin Elektrik Mimarisinin (CEA) 2026 yılından itibaren yerel olarak üretilen Volkswagen markalı EV’lerde kullanılacağını açıkladı.

CEA, Çin’de geliştirilen platformların maliyetlerini Almanya’da geliştirilen MEB platformuna kıyasla yaklaşık %40 oranında azaltmak üzere tasarlandı. Bu maliyet verimliliği, kontrol ünitelerinin sayısının azaltılması ve tüm elektronikleri yönetecek ve otonom sürüş yeteneklerini destekleyecek merkezi bir bilgisayar ve bölgesel yapının uygulanması yoluyla elde edilmektedir.

ABD’li otomobil üreticisi Tesla, kablolama ve bileşenleri en aza indirerek otomobilleri daha verimli ve uygun maliyetli hale getiren benzer bir mimariyle pazara öncülük etti.

Volkswagen Grubu yönetim kurulu üyesi ve Çin operasyonları başkanı Ralf Brandstaetter, pazarın rekabetçi yapısını ve Volkswagen’in rekabet gücünü korumak için maliyet yapısını ayarlaması gerekliliğini vurguladı. Bu hamleyi Çin’e özgü akıllı bağlantılı araçların geliştirilmesinde “belirleyici bir adım” ve Volkswagen’in özel “Çin’de, Çin için” stratejisinin hızlandırılması olarak nitelendirdi.

Volkswagen ve Xpeng arasındaki ortaklık geçen yıl Volkswagen’in Xpeng’in %4.99 hissesini yaklaşık 700 milyon dolara satın almasıyla pekişti. Anlaşma, Xpeng’in G9 ‘Edward’ platformuna dayalı olarak 2026 yılına kadar Volkswagen markalı iki EV modelini piyasaya sürme planlarını içeriyordu. Bu iki araçtan ilki olan bir SUV, Şubat ayında Volkswagen tarafından duyuruldu.

İşbirliğinin, ölçek ekonomileri ve ortak platform ve yazılım geliştirme çabaları sayesinde geliştirme süresinde %30 azalma ve maliyet tasarrufu da dahil olmak üzere önemli faydalar sağlaması bekleniyor.

Volkswagen Çin’de zorluklarla karşılaştı ve en çok satan otomobil markası olma konumunu 2022’nin sonlarında yerli elektrikli araç üreticisi BYD’ye kaptırdı. Şirketin Çin’deki pazar payı, esas olarak içten yanmalı motorlu araç satışlarındaki düşüş nedeniyle 2018’deki %18 seviyesinden 2023’te %14’e geriledi.

Buna karşılık Volkswagen, Çin’deki ürün yelpazesini genişleterek, tekliflerinin şu anda sadece elektrikli birçok yerel rakipten daha yüksek fiyatlı olduğu giriş ve orta seviye EV segmentlerine odaklanıyor.

Şirket geçen hafta Anhui Eyaleti, Hefei’deki üretim ve inovasyon merkezini büyütmek için 2,5 milyar avroluk (2,66 milyar dolar) bir yatırım yaptığını duyurdu. Ayrıca Volkswagen’in ID.3 modeli, şirketin fiyatını 5.100 doların biraz üzerinde düşürmesinin ardından Çin’de en çok satan elektrikli araçlardan biri olarak başarı elde etti.

Volkswagen ve Xpeng arasındaki ortaklık, Volkswagen’in Çin EV pazarındaki varlığını güçlendirmek ve tüketicilere daha rekabetçi fiyatlı elektrikli araçlar sunmak için stratejik bir hamleyi temsil ediyor.

InvestingPro İçgörüleri

Volkswagen AG’nin Çin’deki stratejik girişimleri ışığında, şirketin finansal ölçümleri ve piyasa performansı değerli bilgiler sunmaktadır. Volkswagen, 2023’ün 4. çeyreğine kadarki son on iki ay itibariyle 0,38 gibi oldukça düşük bir Fiyat / Defter (P / B) katsayısıyla işlem görüyor ve bu da şirketin piyasa değerinin defter değerine göre düşük olabileceğini gösteriyor. Bu durum, şirketin elektrikli araç sektöründe yenilik yapma ve pazar payı elde etme çabalarını göz önünde bulunduran yatırımcılar için cazip bir nokta olabilir.

Dahası, şirketin F/K oranı 4,43’tür ve yakın vadeli kazanç büyümesine göre ayarlandığında 3,95 ile daha da düşüktür. Bu düşük F/K oranı, 0,54’lük PEG Oranı ile birlikte Volkswagen hisselerinin kazanç büyüme potansiyeline göre mütevazı bir şekilde fiyatlandırılabileceğini göstermektedir. Ayrıca Volkswagen, %6,05’lik önemli bir temettü getirisi ile hissedarlara değer iade etme taahhüdünü göstermiş ve etkileyici bir şekilde 33 yıl üst üste temettü ödemelerini sürdürmüştür.

InvestingPro İpuçları, Volkswagen’in Otomobil sektöründe önemli bir oyuncu olduğunu ve son üç ayda %27,67 fiyat toplam getirisi ile güçlü bir getiri sağladığını vurgulamaktadır. Bu performans, analistlerin şirketin bu yıl kârlı olacağına dair tahminleriyle birleştiğinde, yatırımcılar için potansiyel yükselişin altını çiziyor. Daha derin bir analizle ilgilenenler için, Volkswagen için https://www.investing.com/pro/VOWG adresinde daha fazla araştırılabilecek toplam 10 InvestingPro İpucu mevcuttur. InvestingPro aboneliğinde %20’ye varan indirim elde etmek için INVTROZEL1A kupon kodunu kullanmayı unutmayın.

Reuters bu makaleye katkıda bulunmuştur.

Bu makale yapay zekanın desteğiyle oluşturulmuş, çevrilmiş ve bir editör tarafından incelenmiştir. Daha fazla bilgi için Şart ve Koşullar bölümümüze bakın.

haberhassa.com.tr

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu